Škotska dala zeleno svjetlo za 1,5 GW prostora za pohranu baterija

IEA poziva na šesterostruko povećanje globalnih kapaciteta pohrane energije

Upotreba baterija mora dovesti do šesterostrukog povećanja globalnog kapaciteta za pohranu energije kako bi se omogućilo svijetu da ispuni ciljeve do 2030., nakon što se njihova upotreba u energetskom sektoru više nego udvostručila prošle godine, tvrdi Međunarodna  agencija za Energiju IEA u svojoj prvoj procjeni stanja u cijelom ekosustavu baterija. . U ovom scenariju, baterijski sustavi za pohranu energije zaslužni su za 90 posto povećanja, a pumpne rezerzibilne hidroelektrane za većinu ostatka.

U svom izvješću “Baterije i sigurne energetske tranzicije”, međunarodna nadzorna organizacija sa sjedištem u Parizu opisala je baterije kao ključne za postizanje klimatskih i energetskih ciljeva zacrtanih na klimatskoj konferenciji COP28 u Dubaiju. Rečeno je da je rast baterija nadmašio gotovo sve druge tehnologije čiste energije u 2023., potaknut padom troškova, inovacijama i podržavajućom industrijskom politikom.

Pacific Green cilja na uvođenje pohrane baterija od 12 GWh

Snažan rast dogodio se za projekte baterija na razini komunalnih poduzeća, baterija “iza brojila”, minimreža i solarnih kućnih sustava, dodajući ukupno 42 GW beterijskih kapaciteta za pohranu energije cijelom svijetu, što je više od 130 posto tijekom jedne godine. U međuvremenu, korištenje baterija za električna vozila poraslo je za 40 posto u 2023., s 14 milijuna novih električnih automobila.

Unatoč kontinuiranoj upotrebi litij-ionskih baterija u milijardama osobnih uređaja u svijetu, energetski sektor sada pokriva više od 90% godišnje potražnje za litij-ionskim baterijama, stoji u izvješću IEA-e.

U manje od 15 godina troškovi baterija pali su za više od 90 posto što je jedan od najbržih padova ikada viđenih u tehnologijama čiste energije. Unatoč tome, izvješće je pokazalo da se troškovi moraju dodatno smanjiti bez ugrožavanja kvalitete i tehnologije kako bi se broj baterija povećao na globalnoj razini.

Očekivanja su da bi daljnje inovacije u kemiji i proizvodnji baterija mogle smanjiti globalne prosječne troškove litij-ionskih baterija za dodatnih 40 posto od 2023. do 2030. i dovesti natrij-ionske baterije na tržište. IEA tvrdi da će natrij-ionske baterije činiti manje od 10% baterija za električna vozila do 2030. godine, ali će činiti sve veći udio stacionarnih baterija za pohranu, budući da su njihovi troškovi 30 posto niži od troškova litij-željeznog fosfata (LFP ) baterije.