Volvo

Volvo seli proizvodnju u Belgiju, žele izbjeći kineske carine?

Volvo je počeo premještati proizvodnju električnih vozila proizvedenih u Kini u Belgiju u očekivanju da će Europska unija nastaviti s gušenjem uvoza koji subvencionira Peking, prenosi Reuters. Volvo, koji je u većinskom vlasništvu kineskog Geelyja, razmatrao je zaustavljanje prodaje kineskih električnih vozila za Europu ako se uvedu carine, piše Times pozivajući se na insajdere tvrtke.

Međutim, u izvješću se dodaje da se očekuje da će premještanje proizvodnje modela EX30 i EX90 iz Kine u Belgiju poništiti potrebu da tvrtka to učini te da tvrtka inzistira na tome da se više ne razmatra prekid prodaje električnih vozila proizvedenih u Kini.

Proizvodnja određenih Volvo modela namijenjenih Ujedinjenom Kraljevstvu također bi se mogla preseliti u Belgiju, piše Times.

Volvo nije odmah odgovorio na Reutersov zahtjev za komentarom izvan redovnog radnog vremena.

Europska komisija, koja nadzire trgovinsku politiku u 27-članoj Europskoj uniji, pokrenula je prošle godine istragu o tome jesu li potpuno električni automobili proizvedeni u Kini primali sporne subvencije i opravdane dodatne carine.

Antisubvencijska istraga, službeno pokrenuta 4. listopada, može trajati do 13 mjeseci. Komisija može uvesti privremene protusubvencijske pristojbe devet mjeseci nakon početka istrage.

Odnosi između Kine i EU-a zategnuti su čimbenicima uključujući tješnje veze Pekinga s Moskvom nakon ruske invazije na Ukrajinu. EU nastoji smanjiti svoju ovisnost o drugom najvećem svjetskom gospodarstvu, posebno za materijale i proizvode potrebne za zelenu tranziciju.