Aktivisti, znanstvenici i javne osobe zazivaju kraj plastičnog doba

Proizvođači plastike su obmanjivali javnost o njenom recikliranju?

Prema novom izvješću američke organizacije  Centre for Climate Integrity (CCI), industrija plastike je desetljećima znala da rašireno recikliranje njezinih proizvoda nije izvedivo, ali je nastavila to promovirati i obmanjivala je javnost.

Mnoge tvrtke za fosilna goriva koje su bile svjesne i obmanjivale javnost o tome da su nafta i plin odgovorni za klimatske promjene također su znale da plastični proizvodi — koji se proizvode od nafte i plina — nikada neće biti reciklirani u velikim količinama, stoji u priopćenju za javnost  CCI-a.

Izvješće nazvano “Prevara u recikliranju plastike”: Kako su velika nafta i industrija plastike desetljećima obmanjivali javnost i uzrokovali krizu s plastičnim otpadom”, otkriva da je industrija plastike bila svjesna izazova recikliranja svojih proizvoda, ali je to znanje skrivala u marketinškim kampanjama .

“Tvrtke za fosilna goriva i druge petrokemijske tvrtke iskoristile su lažna obećanja o recikliranju plastike kako bi eksponencijalno povećale proizvodnju čiste plastike tijekom posljednjih šest desetljeća, stvarajući i održavajući globalnu krizu plastičnog otpada i namećući značajne troškove zajednicama koje sada moraju plaćati za posljedice, “, navodi se u izvješću.

“Zagađenje plastikom jedna je od najozbiljnijih ekoloških kriza s kojima se svijet danas suočava. Između 1950. i 2015. više od 90% plastike je odloženo na odlagalištima, spaljeno ili je iscurilo u okoliš”, Plastični otpad je sveprisutan – od naših rijeka, jezera i oceana do autocesta i obala. Nalazi se u ‘zraku koji udišemo, hrani koju jedemo i vodi koju pijemo’. Jedno istraživanje procjenjuje da ljudi tjedno progutaju do pet grama plastike, što je ekvivalent jednoj kreditnoj kartici”, stoji u izvješću.

“Desetljećima duga kampanja velikih proizvođača nafte i industrije plastike da obmane javnost o recikliranju plastike vjerojatno je prekršila zakone osmišljene da zaštite potrošače i javnost od korporativnog nedoličnog ponašanja i zagađenja. Glavni državni odvjetnici i drugi dužnosnici trebali bi pažljivo razmotriti dokaze da su te tvrtke prevarile javnost i poduzeti odgovarajuće mjere kako bi ih pozvali na odgovornost.”, rekla je Alyssa Johl, potpredsjednica pravnog i glavnog savjetnika CCI-ja.