Končarevi eko tramvaji s baterijama moći će voziti i kad nestane struje

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u utorak je istaknuo da će 20 niskopodnih, kraćih tramvaja koje proizvodi Končar – Električna vozila d.d. i za koje će većinu novca dobiti iz EU fondova biti isporučeni ZET-u do idućeg proljeća, a najavio je i javnu nabavu još 40 tramvaja.

Tramvaji su dugački 20,8 metara, imaju četiri para dvostrukih ulazno-izlaznih vrata. Kapacitet im je 115 putnika i imaju 27 sjedećih mjesta.

Od noviteta – imaju baterije, odnosno spremnike energije koji ne samo da omogućavaju vožnju kada nestane napajanje napona u mreži, već i povećavaju energetsku učinkovitost, smanjuju potrošnju električne energije.

Imaju i novi sustav video-nadzora, najave stanica i dodatke kao, primjerice, USB punjače za mobitele putnika, izvijestio je predsjednika Uprave Končar – Električna vozila d.d. Josip Ninić.

Gradonačelnik Tomašević, koji je danas posjetio pogon Končara, rekao je da ga veseli što će se, nakon 18 godina, u Zagrebu na proljeće, a nada se i ranije, vidjeti novi tramvaji koje je proizvela ta tvrtka..

Govoreći o trošku proizvodnje 20 tramvaja, Tomašević je podsjetio da je ZET u prosincu potpisao ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava ukupne vrijednosti 50 milijuna eura što znači da će se većina novca dobiti iz EU fondova, iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, te zahvalo Ministarstvu prometa na suradnji na tom projektu.

-Jedan tramvaj od 2,5 milijuna eura košta otprilike kao jedan manji dječji vrtić. Tramvaji definitivno nisu jeftini, ali su ključni za javni prijevoz grada Zagreba i žao mi je da imamo takvu ogromnu rupu u nabavci novih tramvaja – više od 15 godina nije se kupio ni jedan novi tramvaj – i zato imamo probleme sa održavanjem voznog reda – rekao je.

Najavio je da već sljedeći mjesec počinju javnu nabavu za još dodatnih 20 novih niskopodnih tramvaja, a do kraja ove godine planiraju početi javnu nabavu za još 20.

“Tako da sveukupno 60 novih tramvaja planiramo kupiti, a nadamo se da ćemo većinu tih sredstava povući iz EU fondova. Ali, čak i ako se to ne dogodi, Grad Zagreb je spreman to financirati putem pomoći ZET-u iz gradskog proračuna”, istaknuo je Tomašević.

Napomenuo je i da će vozni park ZET-a, koji ima tramvaje stare i gotovo 50 godina, zamijeniti i upotpuniti i 11 rabljenih tramvaja iz Augsburga. Jedan je došao, a u svibnju trebali bi ti tramvaji ponovno početi dolaziti u Zagreb.

Tomašević je najavio da bi u svibnju trebali početi radovi na okretištu Mihaljevac, a na jesen, nakon više od 20 godina, počinju i prvi kilometri tramvajskih pruga, u Heinzelovoj i Sarajevskoj ulici. Ide se i u obnovu tramvajske mreže. Krajem godine počinje i obnova uspinjače, najavio je.

Istaknuo da rade i na tome da spriječe brojne vozače koji krše koridore žutih traka koje su rezervirani za tramvaje, te je najavio postavljanje kamera na sve tramvaje i fizičke barijere.